Salgsudvikling
Med udgangspunkt i “Vejen til ordren” og ”Argumentvalg i forhold til målet med salgsmødet”, gennemføres træning i salgssituationer fra hverdagen.
Sælgeren vil opleve at se sig selv og få tilbagemelding om evnen til at:
- Gennemføre struktureret forberedelse forud for salgsmødet
- Målrette kommunikation til modtagerens typologi
- Etablere værdiskabende relationer
- Aktivere behov gennem spørgsmål og aktiv lytning
- Behandle indvendinger, herunder gennemføre økonomisk argumentation
Sentire oplever, at mange salgsorganisationer står med følgende udfordringer:
- Sælgerne går for hurtigt til salg af den løsning, der umiddelbart passer til det problem, kunden indledningsvis har fortalt om. Herved afdækkes løsningen for hele kundens situation, og det afledte behov for en bredere og dybere løsning, ikke
- Sælgerne evner ikke at aktivere behov for valg af leverandør, som kunne henlede kundens opmærksomhed på værdiskabelse – fremfor pris
- Sælgerne kommunikerer, som de gerne selv vil kommunikeres til, og er ikke kompetente nok til at håndtere flere forskellige persontypologier (EASI)